در زمان جنگ دوم جهانی در روسیه ایدهای به ذهن فرماندهان روسی برای نابود کردن تانکهای آلمانی رسیده بود به این شکل که به بدن سگهای آموزش دیده مواد منفجره میبستند که زیر تانکهای آلمانی بروند و در زمان قرار گرفتن سگ زیر تانک چاشنی عمل کرده و تانک منفجر شود. در ظاهر امر ایده خیلی خوب و عالی به نظر میرسید اما در میدان واقعی جنگ، سگها به جای تانکهای آلمانی به زیر تانکهای روسی رفتند و آنها را منفجر کردند!
فکر می کنید چرا؟ به این دلیل که تانک های آلمانی بنزینی شده بودند ولی تانکهای روسی گازوئیلی بودند و سگها هم با تانک های روسی گازوئیلی آموزش دیده بودند. نقطه قوت سگها حس شامه آنها بود به همین دلیل آنها طبق آموزشی که دیده بودند تانکهای گازوئیلی روسی را هدف قرار میدادند.
شرح:
برخی از سازمانها و شرکتها، ویژگیهایی را نقاط قوت خود میدانند که در واقع در مقایسه با شرایط محیطی و رقبا یا نقطه قوت نیستند یا برعکس نقطه ضعف به حساب میآیند. اما این سازمانها به دلیل نداشتن تفکر استراتژیک و بیتوجهی به آن، عباراتی دهان پرکن را به عنوان نقاط قوت خود جار میزنند و به آنها عمل میکنند که موجب تضعیف یا نابودی سازمان میشوند.
منبع:
www.mgtsolution.com